Drogi Użytkowniku,

klikając przycisk „AKCEPTUJĘ” lub kontynuując korzystanie ze strony zgadzasz się, aby serwis iform.pl z siedzibą w Warszawie przy ul. Elegijna 20 przetwarzał Twoje dane osobowe zapisywane w plikach cookies lub za pomocą podobnej technologii w celach marketingowych. Informujemy, że nie jesteście Państwo profilowani. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.

Informujemy także, że korzystając z serwisu iform.pl, wyrażasz zgodę na przechowywanie w Twoim urządzeniu plików cookies lub stosowanie innych podobnych technologii. Jeżeli nie zmienisz ustawień Twojej przeglądarki, cookies będą zapisywane w pamięci Twojego urządzenia. Więcej w Polityce Plików Cookies.

Więcej o przetwarzaniu danych osobowych przez iform.pl, w tym o przysługujących Ci uprawnieniach, znajdziesz w dziale Polityka prywatności i RODO.

kontakt z nami

Chciałbyś odnowić podpis elektroniczny?


Niestety nie. Odnowieniu podlegają jedynie ważne certyfikaty kwalifikowane, ponieważ podczas pierwszego etapu procesu odnowienia, konieczne jest użycie bieżącego, ważnego certyfikatu celem potwierdzenia chęci odnowienia podpisu na kolejny okres. Jeśli okres ważności bieżącego certyfikatu wygasł, pozostaje wyrobienie nowego podpisu. Możemy wówczas jedynie zamówić nowy zestaw bez czytnika korzystając z używanego dotychczas

1 Etap (strona 3-6 instrukcji): jest to tzw. proces ‘żądania odnowienia’, który inicjujemy po opłaceniu przez Klienta faktury/faktury proforma. Na adres email Klienta przychodzi wiadomość e-mail od Krajowej Izby Rozliczeń, w której w kilku krokach należy potwierdzić chęć odnowienia certyfikatu. Niezbędny do tego jest bieżący-ważny certyfikat, zatem  proces ten musi zostać przeprowadzony, gdy obecny podpis jest ważny. Prosimy z realizacją tego etapu nie czekać do ostatniej chwili, sugerujemy sfinalizować go po otrzymaniu od KIR wspomnianej wiadomości e-mail, która powinna przyjść na skrzynkę pocztową Klienta w najbliższych dniach po opłaceniu faktury.

2 Etap (strona 6-8 instrukcji): polega na zapisaniu na karcie nowego certyfikatu. W okresie do 5 dni od przeprowadzenia procesu z pierwszego etapu, KIR wyśle kolejny mail z informacją o przygotowanym certyfikacie i sposobie jego zapisania na karcie. Realizując zamówienie odnowieniowe wskazujemy początek obowiązywania nowego certyfikatu na dzień wygaśnięcia dotychczasowego, aby nie skracać niepotrzebnie bieżącego okresu ważności podpisu.

Ważne, aby drugi etap przeprowadzić nie wcześniej niż w dniu wygaśnięcia bieżącego certyfikatu, może być również po tym terminie. Wgrywając odnowieniowy certyfikat na dotychczasową kartę, kasujemy dotychczasowy podpis, więc jeżeli poprzedni jest jeszcze ważny, a datę (startu) ważności nowego mamy ustawioną za kilka, kilkanaście czy więcej dni, wówczas znajdziemy się w sytuacji, w której przez jakiś czas nie będziemy mogli użyć swojego podpisu - do momentu startu daty ważności nowego certyfikatu.

Tak, przed rozpoczęciem procesu odnowienia istnieje możliwość zmiany okresu ważności odnawianego certyfikatu kwalifikowanego. Odnowienie certyfikatu na okres dwuletni jest optymalne ze względu na relację okres ważności / koszt.

Nie, certyfikatu kwalifikowanego, który wygasł nie można odnowić. Podczas procesu odnowienia certyfikatu kwalifikowanego, można posłużyć się wyłącznie własnym podpisem.

Zalecamy rozpoczęcie procesu odnowienia co najmniej na 14 dni przed wygaśnięciem posiadanego certyfikatu kwalifikowanego. Czas trwania całego procesu realizowany jest do 7 dni roboczych.

Przed rozpoczęciem procesu odnowienia istnieje możliwość zmiany niektórych danych kontaktowych, danych identyfikacyjnych (np. zmiana numeru dowodu osobistego) oraz danych widocznych w certyfikacie.

Niestety nie ma takiej możliwości. Sam proces odnowienia można przeprowadzić wyłącznie na komputerze z systemem operacyjnym Windows, przy użyciu przeglądarek: Internet Explorer 9/10/11, Google Chrome, Opera, Mozilla Firefox. Po finalizacji procesu odnowienia, certyfikat może być używany na komputerze MAC.


Odnowienie Certyfikatu Kwalifikowanego

Jeśli chcesz przedłużyć ważność swojego podpisu elektronicznego, załatwimy za Ciebie wszelkie formalności. Skontaktuj się z nami.

Infolinia: +48 608 43 63 83