Drogi Użytkowniku,

klikając przycisk „AKCEPTUJĘ” lub kontynuując korzystanie ze strony zgadzasz się, aby serwis iform.pl z siedzibą w Warszawie przy ul. Elegijna 20 przetwarzał Twoje dane osobowe zapisywane w plikach cookies lub za pomocą podobnej technologii w celach marketingowych. Informujemy, że nie jesteście Państwo profilowani. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.

Informujemy także, że korzystając z serwisu iform.pl, wyrażasz zgodę na przechowywanie w Twoim urządzeniu plików cookies lub stosowanie innych podobnych technologii. Jeżeli nie zmienisz ustawień Twojej przeglądarki, cookies będą zapisywane w pamięci Twojego urządzenia. Więcej w Polityce Plików Cookies.

Więcej o przetwarzaniu danych osobowych przez iform.pl, w tym o przysługujących Ci uprawnieniach, znajdziesz w dziale Polityka prywatności i RODO.

Certyfikat niekwalifikowany zaufany to elektroniczny dokument tożsamości, który potwierdza personalia danego użytkownika w Internecie. Jest on wystawiany przez Trzecią Stronę Elektronicznego Zaufania, weryfikująca autentyczność danych użytkownika.

Certyfikaty niekwalifikowane służą głównie do podpisywania i szyfrowania dokumentów elektronicznych. Bezpieczeństwo gwarantowane jest dzięki zastosowaniu technologii opartych o Infrastrukturę Klucza Publicznego (PKI).

Certyfikaty niekwalifikowane zaufane wydawane przez CERTUM PCC, jako jedyne w Polsce są zgodne ze standardem WebTrustSM/TM, co z kolei jest gwarancją bezpieczeństwa stron WWW, które klient wykorzystuje do dokonywania transakcji gospodarczych. Certyfikaty te są uznawane za zaufane w skali globalnej, między innymi we wszystkich rozpowszechnionych przeglądarkach internetowych na świecie oraz we wszystkich produktach firmy Microsoft.

Certyfikat niekwalifikowany zaufany zawiera:

  • określone dane identyfikujące osobę w Internecie (np. takie jak imię, nazwisko czy adres poczty Email) potwierdzone przez Trzecią Stronę Elektronicznego Zaufania,
  • dane podmiotu reprezentowanego przez posiadacza certyfikatu (opcjonalnie),
  • dane wystawcy certyfikatu,
  • okres ważności,
  • klucz publiczny przyporządkowany do klucza prywatnego znajdującego się wyłącznie w posiadaniu użytkownika,

Zastosowanie:

  • szyfrowanie i podpisywanie poczty e-mail oraz dokumentów elektronicznych,
  • wiarygodna tożsamość użytkownika w sieci Internet,
  • autoryzacja dokumentów elektronicznych,
  • niekwalifikowany podpis elektroniczny o zasięgu globalnym (zgodne ze standardem Web Trust), wymiana dokumentów z kontrahentami zagranicznymi,
  • uwierzytelnianie subskrybenta w systemach IT oraz aplikacjach WWW,
  • systemy jednokrotnego logowania.

Korzyści:

  • Gwarancja bezpieczeństwa:
    • Poufność - ochrona danych przed ujawnieniem wobec osób nieuprawnionych
    • Integralność - ochrona danych oraz dokumentów elektronicznych przed zmianą
    • Wiarygodność - identyfikacja tożsamości w świecie elektronicznym
  • Korzyści wynikające z zastosowania dokumentów w formie elektronicznej:
    • Natychmiastowe doręczenie i dostęp drogą elektroniczną Redukcja kosztów – dzięki możliwości zastąpienia papierowych dokumentów ich elektronicznymi odpowiednikami
    • Eliminacja kosztów związanych z wysyłką (koperty, znaczki), skrócenie czasu doręczenia
    • Ograniczenie objętości archiwów, łatwość archiwizacji i przeszukiwania zbiorów danych