

Formularz obowiązuje od dnia 14 maja 2026 r.
— Dz.U. 2025, poz. 1551
stanowi załącznik do rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 5 listopada 2025 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowego trybu i sposobu doręczania pism sądowych w postępowaniu cywilnym. Potwierdzenie odbioru pism sądowych to formularz wydawany przez operatora pocztowego (Poczta Polska) przy doręczeniu przesyłki poleconej zawierającej pismo sądowe w postępowaniu cywilnym. Formularz pełni kluczową funkcję dowodu dostarczenia pisma sądowego adresatowi.
📝 Formularz potwierdzenia dostępny do pobrania w interaktywnym formacie PDF
Formularz wydawany jest w następujących sytuacjach:
Poza tradycyjnym doręczeniem pocztą z potwierdzeniem odbioru, sądy wykorzystują również:
Okres na złożenie odpowiedzi na pismo sądowe:
Data wejścia w życie: 14 maj 2026 r.
Podstawa prawna: Dz.U. 2025, poz. 1551

check_circle
check_circle