





Formularz obowiązuje od dnia 29 stycznia 2022 r.
— Dz.U. 2025, poz. 1276 (załącznik 1-2)
stanowi załącznik nr 1 i 2 do obwieszczenia Ministra Energii z dnia 12 września 2025 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska w sprawie wzorów oświadczeń składanych przez odbiorców paliw gazowych o przeznaczeniu paliwa gazowego w celu skorzystania ze szczególnych rozwiązań w związku z sytuacją na rynku gazu
Wzory oświadczeń odbiorcy paliw gazowych o przeznaczeniu paliwa gazowego pobierz w interaktywnym formacie MS Word
Załącznik 1
Oświadczenie odbiorcy paliw gazowych o przeznaczeniu paliwa gazowego, o którym mowa w art. 62ba ust. 2 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne
Załącznik 2
Oświadczenie odbiorcy paliw gazowych o przeznaczeniu paliwa gazowego, o którym mowa w art. 62bb ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne
Dnia 12 września 2025 roku opublikowano Obwieszczenie Ministra Energii w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska w sprawie wzorów oświadczeń składanych przez odbiorców paliw gazowych o przeznaczeniu paliwa gazowego w celu skorzystania ze szczególnych rozwiązań w związku z sytuacją na rynku gazu.
Aktualne przepisy prawne:
Formularze służą do skorzystania z ochrony taryfowej na gaz ziemny, która obowiązuje do końca 2027 roku. Dzięki nim uprawnione podmioty mogą korzystać z tańszego gazu w ramach zatwierdzonych przez Prezesa URE taryf.
Kto składa:
Kluczowe informacje w oświadczeniu:
Kto składa:
Najważniejsze elementy:
Odbiorcy uprawnieni w okresie od 1 lipca 2024 roku do 31 grudnia 2027 roku rozliczani są według preferencyjnej ceny taryfowej:
Oświadczenie o przeznaczeniu paliwa gazowego musi być zgodne z oświadczeniem akcyzowym. W przypadku zmiany stanu faktycznego należy niezwłocznie zaktualizować wcześniejsze oświadczenie.
Aktualne wzory formularzy uwzględniają wszystkie zmiany wprowadzone do września 2025 roku i są w pełni zgodne z obowiązującymi przepisami prawa energetycznego.
Data wejścia w życie: 29 styczeń 2022 r.
Podstawa prawna: Dz.U. 2025, poz. 1276

check_circle
check_circle
| Nazwa pliku cookie | Dostawca | Cel | Wygasa |
|---|---|---|---|
| AEC | Upewnia się, że żądania w ramach sesji przeglądania są wysyłane przez użytkownika, a nie przez inne witryny. | 6 miesięcy | |
| cookiesplus | https://www.iform.pl | Zapamiętuje preferencje dotyczące plików cookie. | 1 rok |
| DV | Służy do zbierania informacji o tym, jak odwiedzający korzysta z witryny. Plik cookie zbierają informacje w formie anonimowej, obejmuje liczbę osób odwiedzających stronę, skąd odwiedzający trafili na Stronę oraz strony, które odwiedzili. | 1 dzień | |
| PrestaShop-# | https://www.iform.pl | Ten plik cookie pomaga utrzymać otwarte sesje użytkownika podczas odwiedzania strony internetowej i pomaga im w składaniu zamówień i wielu innych operacjach, takich jak: data dodania pliku cookie, wybrany język, używana waluta, ostatnia odwiedzana kategoria produktów, ostatnio oglądane produkty, identyfikacja klienta, imię, imię, zaszyfrowane hasło, adres e-mail powiązany z kontem, identyfikacja koszyka. | 480 godziny |
| SOCS | Przechowuje informacje o decyzji użytkownika dotyczącej plików cookie. | 13 miesięcy | |
| __Secure-ENID | Wykorzystywane do przechowywania preferencji i informacji użytkownika. | 13 miesięcy |
| Nazwa pliku cookie | Dostawca | Cel | Wygasa |
|---|---|---|---|
| _ga | Rejestruje unikalny identyfikator, który służy do generowania danych statystycznych dotyczących sposobu, w jaki odwiedzający korzysta ze strony internetowej. | 2 lata | |
| _ga_# | Używany przez Google Analytics do zbierania danych o tym, ile razy użytkownik odwiedził witrynę, a także daty pierwszej i ostatniej wizyty. | 2 lata |
| Nazwa pliku cookie | Dostawca | Cel | Wygasa |
|---|---|---|---|
| fr | Używany przez Facebooka do dostarczania serii produktów reklamowych, takich jak licytowanie w czasie rzeczywistym od reklamodawców zewnętrznych. | 3 miesiące | |
| tr | Używany przez Facebooka do dostarczania serii produktów reklamowych, takich jak licytowanie w czasie rzeczywistym od reklamodawców zewnętrznych. | Sesja | |
| _fbp | Używany przez Facebooka do dostarczania serii produktów reklamowych, takich jak licytowanie w czasie rzeczywistym od reklamodawców zewnętrznych. | 3 miesiące |