Nie masz produktów w koszyku.
Tak, w trakcie procesu odnowienia istnieje możliwość zmiany okresu ważności posiadanego certyfikatu kwalifikowanego. W tym celu w trakcie zakupu odnowienia należy wybrać odpowiedni kod aktywacyjny.
Nie, odnowieniu podlegają jedynie ważne certyfikaty kwalifikowane, ponieważ podczas procesu odnowienia, konieczne jest złożenie podpisu elektronicznego pod Aneksem do Umowy z Subskrybentem.
Jeżeli istnieje konieczność posiadania certyfikatu należy:
W obu powyżej opisanych przypadkach niezbędna będzie weryfikacja tożsamości oraz dostarczenie do CERTUM PCC, wszystkich wymaganych w procesie certyfikacyjnym dokumentów formalnych.
Nie, certyfikatu kwalifikowanego, który wygasł nie można odnowić. Podczas aktywacji odnowienia certyfikatu kwalifikowanego, dokumenty mogą być podpisane tylko i wyłącznie ważnym certyfikatem, który jest w danej chwili odnawiany.
Zalecamy rozpoczęcie procesu odnowienia co najmniej na 14 dni przed wygaśnięciem posiadanego certyfikatu kwalifikowanego. Czas trwania całego procesu jest zależny od wybranego kanału sprzedaży oraz formy zakupu kodu aktywacyjnego. W przypadku zakupu przez sklep internetowy, elektroniczny kod aktywacyjny można uzyskać:
Następnie użytkownik musi dokonać aktywacji odnowienia certyfikatu kwalifikowanego. W trakcie tego procesu podpisywany jest drogą elektroniczną Aneks do Umowy z Subskrybentem. Certyfikat kwalifikowany wydawany jest najpóźniej w ciągu 7 dni roboczych od wpłynięcia poprawnie wypełnionego i podpisanego dokumentu. Odnowiony certyfikat może posiadać okres ważności rozpoczynający się do 60 dni od momentu jego wydania - tym samym można odnowić posiadany certyfikat tak, aby był on ważny od momentu wygaśnięcia poprzedniego.
W trakcie procesu odnowienia istnieje możliwość zmiany niektórych danych kontaktowych, danych identyfikacyjnych oraz danych widocznych w certyfikacie. Zmianom nie podlegają dane takie jak: imię, nazwisko, numer PESEL oraz niektóre dodatkowe dane identyfikacyjne: NIP, adres itp.
Zmiana danych może spowodować konieczność przekazania dodatkowych dokumentów identyfikacyjnych. Jeżeli zajdzie taka konieczność, nasz operator prześle informacje na podany w danych kontaktowych adres e-mail i poinformuje o dokumentach wymaganych do kontynuowania procesu odnowienia.
Przykro nam, ale z przyczyn technicznych odnowienie certyfikatu w zestawie z modułem uwierzytelniającym nie jest w danej chwili możliwe. Prosimy o kontakt z naszą infolinią, a otrzymają Państwo nowy certyfikat w cenie odnowienia.