OBSŁUGA KLIENTA +48 608 436 383 | [email protected] |
0item(s)

Nie masz produktów w koszyku.

Produkt dodany do Twojego koszyka..

Instrukcja obsługi certyfikatu kwalifikowanego Szafir w programie Płatnik

 

1. Proszę upewnić się, że karta z ważnym podpisem kwalifikowanym znajduje się w czytniku, czytnik jest podpięty do komputera, a system operacyjny Windows to co najmniej wersja 7.

2. Uruchamiamy Program Płatnik. Po wpisaniu hasła dostępowego pojawia się okno do pobrania aktualizacji programu. Proszę pozwolić Płatnikowi zaktualizować dane, gdyż pobiera on wówczas ważne do poprawnego złożenia podpisu listy TSL i CRL.

3. Po poprawnym pobraniu list TSL i CRL, wybieramy zakładkę „Przekaz” i „Ustawienia przekazu elektronicznego”.

4. W zakładce „Ustawienia ogólne” zaznaczamy „Komunikacja automatyczna ZUS…” i „Zapisz”.

 

 
5.Przechodzimy do zakładki „Certyfikaty” i klikamy „Wybierz”.

 

6. Pojawi się okno z certyfikatami zarejestrowanymi w systemie Windows. Zaznaczamy certyfikat kwalifikowany i klikamy „OK”.

7. W  przypadku  gdy  certyfikat  nie  pokaże  się  automatycznie,  proszę  kliknąć  przycisk „Znajdź”. Pojawia się ramka z dwoma polami do wypełnienia: Podmiot i Wystawca.

Podmiot to najczęściej imię i nazwisko właściciela karty, (oznaczone na zdjęciu cyfrą 1) Wystawca to: „COPE Szafir(cyfra 2). Po kliknięciu „OK”, powinien wyświetlić się certyfikat kwalifikowany.

8.Prawidłowo wskazany certyfikat kwalifikowany wyświetla się w taki sposób:

9. Poniżej znajdują się dane certyfikatu do szyfrowania przesyłek wysyłanych do ZUS. Jeśli nazwa certyfikatu ZUS nie podstawi się automatycznie klikamy „Pobierz”.

10. Pobranie certyfikatu ZUS zostanie potwierdzone komunikatem:

                                           

11. Poniżej przedstawiono prawidłowy wygląd zakładki „Certyfikaty”. Nazwa certyfikatu do szyfrowania przesyłek to PE-2-ZUS-EWD. Klikamy Zapisz” i „OK”. Po kliknięciu „OK”, okno

Ustawienia przekazu elektronicznego” zostanie zamknięte.

 

Nazwa  certyfikatu  ZUS  pojawi  się  od  razu  lub  po  ponownym  otwarciu  „Przekaz”-> ”Ustawienia przekazu elektronicznego”-> Certyfikaty.