Nie masz produktów w koszyku.
- utrata bądź podejrzenie utraty karty mikroprocesorowej z certyfikatem
- zniszczenie karty mikroprocesorowej z certyfikatem
- kradzież klucza prywatnego
- błędy w certyfikacie
- zmiana danych w certyfikacie
- rezygnacja z usług certyfikacyjnych
Na życzenie użytkownika można dokonać anulowania certyfikatu w każdej chwili.
Certyfikat można unieważnić w zależności od rodzaju:
Certyfikat kwalifikowany:
- przez 24 h 7 dni w tygodniu
- wypełnienie oraz wysłanie faxem wniosku o unieważnienie certyfikatu
na numer +48 91 4801 360
- kontakt pod numerem +48 91 4801 360
- w Punktach Rejestracji Certum PCC
- na podstawie przyczyn wymienionych w Kodeksie Postępowania Certyfikacyjnego – dla kwalifikowanych usług certyfikacyjnych
Ponadto należy pamiętać, że wniosek na anulowanie certyfikatu uniwersalnego z danymi Subskrybenta może złożyć jedynie Subskrybent.
W przypadku certyfikatu kwalifikowanego z dodatkowymi danymi unieważnienie może odbyć się na wniosek zarówno Subskrybenta,
jak i upoważnionego przedstawiciela podmiotu, przy czym w drugim przypadku konieczne będzie zweryfikowanie danych Subskrybenta,
jak i upoważnionego przedstawiciela podmiotu.
Zanim nastąpi proces unieważnienia certyfikatu należy przygotować dokumenty z danymi, które były wymagane podczas wydawania certyfikatu kwalifikowanego.
Pobierz wniosek o unieważnienie/zawieszenie/odwieszenie kwalifikowanego certyfikatu
Certyfikat niekwalifikowany:
- przez 24h godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu
- wysłanie wiadomości e-mail zatytułowanej: Revoke, na [email protected]
- zalogowanie się w serwisie, następnie w zakładce Zarządzanie Certyfikatami wybranie certyfiaktu do unieważnienia i kliknięcie "unieważnij"
- wysłanie pocztą poleconą oficjalnego, podpisanego przez Subskrybenta
lub osobę upoważnioną (zwierzchnik, osoba wskazana w piśmie) pisma
z prośbą o unieważnienie.
- na podstawie przyczyn wymienionych w Kodeksie Postępowania Certyfikacyjnego – dla niekwalifikowanych usług certyfikacyjnych (powszechnych)
Certyfikat SSL:
- przez 24h godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu
- poprzez oficjalne żądanie, wysłane poprzez e-mail na [email protected] podpisane przez osobę odpowiedzialną bądź podmiot
- zalogowanie się w serwisie, następnie w zakładce Zarządzanie Certyfikatami wybranie certyfiaktu do unieważnienia i kliknięcie "unieważnij"
- wysłanie pocztą poleconą oficjalnego, podpisanego przez Subskrybenta lub osobę upoważnioną (zwierzchnik, osoba wskazana w piśmie) pisma z prośbą o unieważnienie
- na podstawie przyczyn wymienionych w Kodeksie Postępowania Certyfikacyjnego – dla niekwalifikowanych usług certyfikacyjnych (powszechnych)
Certyfikat Premium EV SSL można unieważnić:
- przez wysłanie wniosku za pomocą specjalnego formularza